Zakupy online czy w sklepie stacjonarnym?
Zakupy online czy w sklepie? To pytanie, które ostatnio słyszeliśmy bardzo często.
A właściwie to całkiem spory temat i dylemat. Ponieważ coraz więcej konsumentów robi zakupy online zamiast w sklepach, witryny eCommerce próbują zdobyć przewagę i wygrać wyścig zakupowy.
Zakupy tradycyjne versus internetowe
Marki muszą się wyróżniać i tworzyć unikalne i angażujące doświadczenia dla odwiedzających. Zakupy online to nie to samo, co zakupy w sklepie. Kiedy ludzie robią zakupy online, są już w samochodach, w drodze do domu, może nawet przy biurkach czy na kanapie z telefonem w ręku. Nie chcą spędzać zbyt dużo czasu na przeglądaniu i klikaniu, więc pierwszą rzeczą, którą chcą wiedzieć, jest: czy to jest warte wysiłku? Czy mogę szybko i łatwo znaleźć to, czego potrzebuję? Czy chcę spędzić czas na odkrywaniu zawartości? A może po prostu chcę dostać to, czego potrzebuję i odejść do ulubionego serialu? Potrzeba więc stworzyć stronę internetową, która wygląda jak sklep – ale pamiętaj, że może to być trudniejsze w Internecie niż w sklepie. Ludzie mają wysokie oczekiwania, jeśli chodzi o zakupy online. Witryna z minimalną grafiką, przejrzystymi opisami, odpowiednim wyszukiwaniem produktów, dobrą nawigacją, ładnym układem, czytelną treścią i płynnymi zakupami to taka, która jest być atrakcyjna i wciągająca – i stanowi minimum by zatrzymać nas na stronie.
Liczba osób, które sprawdzają witrynę eCommerce na podstawie zdjęć produktów, jest dość wysoka. Ludzie są wizualnymi stworzeniami, mogą wiele powiedzieć wiele o produkcie, patrząc na niego, i chcą zobaczyć coś więcej niż opis tekstowy lub krótki fragment Twojej witryny. Jeśli chodzi o zdjęcia produktów, liczą się dwie rzeczy. Pierwszym z nich jest liczba zdjęć produktów, a drugim jest to, jak dobre są te zdjęcia. Może się to wydawać oczywiste, ale sposób, w jaki wykorzystujesz zdjęcia produktów, odgrywa kluczową rolę w pierwszym wrażeniu na temat produktu. Poprzez wykorzystanie ułatwień takich jak wygodny interfejs obraz zagadnienia zakupów online może się przedstawiać o wiele mniej pesymistycznie niż wystawanie w korkach czy kolejki.